Saturday 5 January 2013

Selamat Datang 2013

Assalamualaikum^^

Pertama sekali aku ingin ambil kesempatan ini nak mengucapkan "Selamat Tahun Baru". Tahun semakin bertambah bermaksud umur pun makin bertambah...huhu Macam tak percaya la pulak yang umur aku dah nak masuk 21 la wei, amboi rasa dah macam kakak-kakak la pulak kan...tapi nak wat macam mana kan, haruslah terima hakikat. Kita bukannya makin muda tapi makin tua, dan semakin hampir dengan kematian yang pasti. Bukan bermaksud yang muda tu tak mati dulu, ajal, maut, jodoh, pertemuan semuanya kat tangan Allah kan...

Setiap tahun baru semua orang akan create azam baru. macam dah jadi trend da la benda nie, tahun baru azam baru, macam satu perkara yang memang tak dapat nak dipisahkan. Pendapat aku, semua orang berhak untuk ada azam baru di setiap tahun baru (tahun baru Islam jangan dilupakan - Muharram), mungkin itu dapat jadi penanda kepada segala perubahan yang ingin dia lakukan. Berubah untuk menjadi seorang yang lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya.

Rasulullah S.A.W pernah bersabda,
"Beruntunglah orang yang hari ini lebih baik dari semalam, rugilah orang yang sama keadaannya hari ini dengan semalam dan celaka lah orang yang hari ini lebih teruk dari semalam."
Ayuh kita teruskan perjalanan hidup ini dengan memperbaiki diri dan ajak orang lain untuk bersama-sama memperbaiki diri. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan manusia yang rugi itu. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment